söndag 12 augusti 2012

Helgen i text och bilder

Helgen har som sagt spenderas i Kansas city. Vi åkte klockan 7 Igår morse och kom fram vid halv 11-11. Izzy spelade då förta matchen som dom tyvärr förlora med 1-0.
Och jag vet, jag ska nog inte bli en fotograf!
Efter matchen åkte hela laget+familjer och åt lunch tillsammans. Sen tog vi det lugnt på hotellrummet. Vid 7 på kvällen ungefär drog vi till promatchen och kollade när Kansas City vann över något lag jag inte kommer igåh namnet på
Något som var riktigt mäktigt att se var innan matchen då en kille sjöng nationelsången och ALLA på läktaren står och håller handen på hjärtat och sjunger med. När sången var slut skjuts massvis av fyverkerier upp. Riktigt coolt att se hur mycket nationalsången och landet betyder för alla människor här.
Men det går självklart inte att jämföra med Gnagetmatcherna hemma på Råsunda när alla står och sjunger "Åå vi é AIK". Den känslan övervinner allt.
Under matchen träffade vi två superhjältar också i matkön och vi var tvugna att ta en bild med dom. 
På vägen hem fick jag se en riktigt gul skolbuss för första gången i mitt liv
Dagen idag började med att vi vakna vid 8 och åkte iväg till en restaurang och käka frukost. Blev amerikanska pannkakor med blåberssmak för mig. Sen drog vi tillbaka till fotbollsplanerna för att kolla på Izzys andra match som slutade 1-1, vilket innebar att dom va ute ur tuneringen. Efter matchen var några spelare från Kansas City (från matchen igår) och signerade. 
Jag och äldsta syrran fick för oss att leka bonde när vi inte orkade kolla på syrrans match
 Sedan bar det hemåt. När vi kom hem var det tårtbak eftersom det är Debs födelsedag idag. Att baka tårta i fettolandet var även det en ny upplevelse. Så mycket strössel, glassyr och olika dekorationer bara till bakverk har jag nog aldrig sett i ens skafferi någonsin.
Här har vi bara de olika sortes strössel
 Mina och syrrans fina torn
 GRATTIS DEB!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar