torsdag 23 augusti 2012

En vanlig dag i HighSchool

Ännu ett sånt där inlägg då jag berättar om dagen i skolan..
Började dagen med två timmars spanska vilket det inte finns så mycket att säga om. Vi övade grammatik hela lektionen så dom två timmarna var ju inte direkt så man satt och skratta..
Efter det hade jag en timmas advisory. Nu kommer ännu en till sådan där historia som handlar om hur man blir bemött som en utbytesstudent. Lektionen gick iallafall ut på att alla skulle ställa sig upp och presentera sig själva. När det var min tur sa jag "Jag heter Anna, är en utbytesstudent, kommer från sverige osv osv, you name it. "Presentationsrundan" fortsatte och efter ungefär 10 minuter är det en killes tur som ställer sig upp och pekar på mig och skriker "Hennes accent är så jäävla sexig!" Haha lärarens min skulle man vilja få på film! Och alla fick sig ett gott skratt så den lektionen var lite roligare än spanskan.
Sedan hade jag vocal musik som jag bara älskar! Sen hade jag engelska som sista lektion. Där hade vi grupparbete och i min grupps arbete bestod av att dom fråga ut mig om sverige. Även där kom det upp frågor som får dom att framstå som att dom inte är jätte inteligenta. En tjej frågade idag: Kan du prata svenska? Men nej, jag kommer bara från Sverige men jag kan inte prata språket- HALLÅ!?

Nej nu är det slut på roliga berättelser från dagen. Godnatt från en trött tjej i staterna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar