tisdag 21 augusti 2012

21 augusti

Dagen i skolan har varit bra. Gick till studievägledaren och bytte min sports medicine kurs (pga av att jag inte fatta ett ända ord av alla medicinska ord, läraren mumlade så hörde ingenting vad han sa + att hans hand stil va oläsbar så kunde inte heller anteckna något, därför kändes det mer än rätt att byta). Så jag gick i alla fall till studievägledaren och frågade vad dom hade för kurser som inte var fulla på 3rd hour och som inte var så svåra, dvs så mycket plugg. Så det blev.... *trumvirvel* child development. En kort och enkel beskrivning om vad det är; man lär sig att ta hand om barn.
Tyckte det lät helt okej och inte alls så svår kurs... tills min syrra säger efter att syv:n skrivit in mig i den kursen: Juste, min kompis läste den kursen förra året och man måste ta hem en docka i två dygn som kommer skrika ett visst antal gånger. Du måste därför gå upp och mata den trycka på en knapp några gånger under natten när den börjar skrika. Hon slängde in dockan i sin garderob med 8 täcken över+massa klädesplagg men hon kunde fortfarande höra den. Och juste du kan inte lämna den typ utomhus för dockan är "kopplad till lärarens dator" så hon kommer se när du tryckt på knappen...
Vad har jag gett mig in på!? Så om ett tag framöver kommer ni få följa mina två dygn med dockan som jag redan hatar!

Vad har mer hänt idag i skolan då.. Hade ett pre-test i spanskan (ett test då man ser vilken nivå man ligger på). Ledsen att göra er (farmor och pappa) besvikna med det var 70 frågor och jag kunde svara på max 13... Efter testet frågar läraren om vi tyckte det var lätt eller svårt och alla i klassen säger att dom tyckte det var lätt. Kan inte tolka det annat än att jag har valt helt fel spankaklass också. Så i morgon blir det tillbaka till min studievägledare för att byta till en enklare spanskaklass.

Annars har det inte hänt så mycket spännande en dag som denna. Pluggade när jag kom hem och sedan prata lite med Kajsa på skype. Nu blir det sängen för min del.
Godnatt!
Och ja, så här ser det ut när jag pluggar US History. Googletranslate är min bästa vän när jag ska försöka förstå vad texterna i ett häfte vi fått handlar om. Som mitt försvar har jag att till och med läraren säger att texterna är ganska svåra!

1 kommentar:

  1. Anna, du är underbar! Jag säger det igen - den docka som får dig till mamma vet inte hur lycklig han/hon är! Kram!

    SvaraRadera