måndag 20 augusti 2012

Fjärde dagen i skolan

Fjärde dagen i skolan var idag då. Om man tänker pluggmässigt skulle det lätt kunna vara 104 dagen.. Har redan fått två matteläxor, spanskaläxa, US historyläxa och engelskaläxa hej ingen fritid det kommande året.

Känns iallafall mycket bättre att åka till skolan nu än vad det gjorde första dagen. Kommer fram folk hela tiden och frågar alla möjliga konstiga frågor om Sverige ibland tror jag att folk på riktigt är efterblivna... Har fått frågor som; "Har ni födelsedagar i Sverige?" "Har ni mexikanare i Sverige?" "Ligger Sverige i Afrika?" "Har ni någon annan mat än Swedish fish och meatballs i Sverige?" ovs osv. 
Haha idag på lunchen satt jag ute och åt med Diana och Nina. Sedan kommer det en kille fram till mig och kramar mig och säger "Hi my favorite swedish girl!" och börjar prata om allt möjligt. När han gått frågar Diana och Nina hur jag kände honom och grejen var att jag aldrig sett människan innan och har ingen aning om vem han var, vilket var lite awkward. Men folk värkar veta att det går en svensk utbytesstudent på skolan iaf och jag klagar inte, då slipper jag vara forever alone.

Mina klasser då.. Matten går bra, är dock inte jätte lätt att förstå alla genomgångar men det blir nog lättare snart när jag kommer in helt i språket. Spanskan- känner mig ganska lost på dom lektionerna... läser med 10th grade (vilket är 96:or-97:or) vilket gör allt ännu pinsammare när jag sitter som ett frågetecken. Sport medicine- har inget att säga om den kursen mer än att jag ska gå till studievägledaren i morgon och byta den kursen. Vocal music- höjdpunkten på dagen! Älskar läraren, älskar låtarna, älskar allt med den classen! Engelskan- inte hatämnet men heller inte de roligastämnet. Inte så mycket att säga om den classen, men det är inte så svårt som jag trodde de skulle bli än. US history- omg! Fattar så mycket som 0,09 av den kursen. Har en lärare som pratar i 180km/h och skriver inte ner något på tavlan så vi sitter bara och lyssnar hela lektionerna och nej jag hänger inte med!

Haha oj vad allt låter negativt, men jag har aldrig varit en skolälskare det vet ni mamma och pappa. Men det är inte så hemskt som det låter. Jag överlever med ett leende på läpparna! :D

Nu blir det sängen för mig för i morgon blir det upp tidigare än vanligt. Jag och syrran tar en frukost på starbucks i morgon- det förtjänar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar