tisdag 28 augusti 2012

Dagen i text

Har varit i skolan idag som vanligt och inget speciellt hände, förutom på vägen hem.. När vi åker ut från parkeringen i skolan så står det alltid skolpoliser vid korsningen mellan parkeringen och själva skolgården. När vi åker förbi där så är det en kille som gått över vägen utan att polisen hade sagt att det var okej ingen bil kom eller något, det var bara att polisen inte hade sagt till dom som stod och skulle gå över vägen att det var "deras tur". Då springer polisen fram till killen och försöker slita av killens IDkort som han har runt halsen, medans killen gör lite motstånd till att inte kvävas. Då tar polisen "polisgrepp" på killen och sparkar ner honom på marken, det resulterade till att killen bröt armen+blev arresterad. Så går det om man går över vägen utan att skolpolisen sagt att det är okej, hur sjuka är inte människorna och reglerna i det här landet!?

Anyway, när vi kom hem pluggade jag iallafall väldigt effektiv i ungefär två timmar sedan var det dags för soccerpractice, som gick bra förutom att mina fötter ser 100 gånger värre ut idag än vad dom gjorde igår. Förstår inte riktigt hur jag ska klara av att ha skor på mig i morgon i skolan, så illa är det..

Kom hem för några timmar sen och dom timmarna har bestått av att jag och syrran har ätit middag (jordgubbar doppade i choklad), vi har tvättat och sen har jag pluggat ännu mer. Har tre US History inlämningar+3 sidor matte till i morgon *suck*
Nu är jag iallafall klar med allt så nu väntar min skönhetssömn

Bild från innan träningen idag. Lite skillnad på vad vi har på oss på träningarna jämför i Sverige?
Här tränar alla i korta nike-shorts och en som jag skulle kalla sovT-shirt och ett hårband i någon skrikig färg. Håll med om att jag ser ut som en riktigt amerikans soccerspelare? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar