onsdag 22 augusti 2012

Allt och ingenting

Vad ska jag berätta om idag då. Känns som dagarna ser likadana ut under skolveckan, så känns som det blir många tråkiga inlägg nu, men whatever. 
Hade min första child development class idag, vilket var över förväntan. Alla var jätte snälla och läraren är hur gullig som hellst, så kommer nog bli en av favoritkurserna. På dagens lektion började vi med ett projekt som handlar om budgeten när man har ett barn- okej det där lät jätte tråkigt, men det var faktiskt roligt!

Gick även med i min första klubb i skolan idag också, FCCAL. Det är en klubb som bla åker runt till olika sjukhus och ger presenter och kakor osv till sjuka barn. Vi kommer också laga mat och ge till olika matbanker osv. Inom klubben åker man även och bowlar tillsammans, åker och äter middag tillsammans och massa annat skoj. 

Hade även min första advisoryclass idag som är som en mentorstid. Under den classen var vi i aulan och lyssna på när rektorn höll ett "välkommen-tillbaka-efter-sommarlovs-tal" och olika lärare berättade om alla regler och straff som dom har på skolan- vilket var en hel del.. Dom kan jag berätta lite senare. 

Nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar