torsdag 9 augusti 2012

8 augusti i staterna

Dagen igår var minst sagt fullbokad.
Blev väckt kl 6.30 för att mina hostföräldrar tycker att vi måste börja komma in i skoltiderna. Vid 9 åkte vi till skolan och skulle fixa mitt och syrrans skolID och syrran skulle få sitt schema och skåp osv. Jag ska tillbaka dit på onsdag nästa vecka och fixa allt sånt till mig eftersom igår var det bara dom ska ska bli senior som kunde fixa.
Två jättedåliga bilder från skolan, men kan lägga upp mer längre fram.
När vi var klara i skolan åkte vi hem och tog det lugnt. Sen vid halv 4 blev jag upphämtad av en annan utbytesstudent som kommer från Thailand. Jag mötte henne när jag var med min IEC på flygplatsen. Så Ville (som hon heter) och hennes hostmom kom och hämta upp mig sen åkte vi till mallen och shoppa.
Så här kan en middag se ut i staterna
Och eftersom mina tjejkompisar också läser min blogg så får ni (mamma, pappa, och ni andra som passerat tonåren) stå ut med att jag lägger upp bilder på vad jag shoppat också.

Efter shoppingen blev jag upphämtad av min hostfamilj och åkte direkt till "bokcenter" som är ungefär som globen och gick på en konsert med Rod Stewart och någon till kommer inte ihåg hennes namn. Har ingen aning vilka människorna var, men kände igen en låt på hela konserten och det var "the first cut i the deepest".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar