söndag 9 september 2012

jag överlevde

Jag uppdaterar- vilket innebär att jag överlevde stormen.
Men frågar är hur mycket jag drev i förra inlägget.. Du kanske skulle ha varit lite orolig mamma, det var iaf jag. Jag har fått uppleva min första tornado i mitt liv, var en väldigt liten en som tur var men jag var livrädd. Blåste iallafall sjukt mycke, himlen öppnade sig och det spöregna. När Deb (hostmom) kom hem berättade hon att när hon åkt på motorvägen kunde hon se hela tornadon och det blåste omkring massa grenar osv.
Senare på kvällen när det var mörkt ute, satte sig jag och Deb ute på terrassen (under tak) med filtar och kolla på alla blixtrar. Det var så sjukt coolt. Ena sekunden är det kolsvart andra sekunden lyser hela himlen upp i ett bländande ljus. Så höll det på var 5 sekund och jag över driver inte, helt sjukt var det! Nästa gång ska jag filma så får ni se (dom säger att det blir så jätte ofta här speciellt under våren och hösten).

Här är en bild som visar var det förekommer mest tornadosar i USA. Känns som haft tur med min placering.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar