måndag 14 januari 2013

Då var det måndag igen då, tyvärr, hade gärna hoppats på att kalendern glömde bort denna dag på veckan då den är hemsk, iallafall på morgonen.

Morgonen var en riktigt "måndagmorgon". Börjar med att jag självklart inte kommer upp i tid då min säng håller fast mig när jag försöker gå upp.. När jag äntligen slitit mig låss så ser jag att det är -6 grader, I OKLHOMA!? Jahapp då var planeringen av kläder kvällen innan förgäves då, så var tvungen att leta fram något nytt att sätta på mig. När jag sen kommer in i badrummet och kollar mig i spegeln efter att somnat med en knut i håret blir ju inte morgonen precis bättre. Menmen med ett affrohår och stor varm munkjacka gick jag ner för att äta frukost. Spiller ut mjölk över hela golvet, bränner äggen, och bränner tungan på kaffet.. ÄLSKA LIVET EN MÅNDAGSMORGON SOM DENNA.

Tro det eller ej men dagen i skolan var ungefär som en onsdags-dag. Inte som en fredag men absolut inte som en måndag. Haha okej nu förvirrar jag nog alla små själar som läser detta. Det jag försöker säga var att jag hade en förvånansvärt bra dag i skolan. Min redovisning gick som en smäck. Var as nervös innan, men efteråt kom en kille fram och gav mig dom gulligaste komplimangerna och sa att min redovisning var jätte bra, så gör man en Anna på bra humör, då han verkligen gjorde min dag.
Lektionen efter, marriage and family life var ju också lite rolig. Vi skulle fylla i massa frågor om vilket college man skulle gå på, hur man ska få pengar till college osv osv. Hade lite svårt att svara på frågorna då allt är så himla annorlunda från i Sverige så jag gick till min lärare och berättade att jag inte kan svara på alla frågor då vi tex inte behöver betala för att gå på college i Sverige utan vi får studiebidrag osv. Slutade med att jag stannade på hennes arbetsrum i 30 minuter och jag berättade om alla skillnader från hemma i Sverige och här i USA och hon ställde alla möjliga sorters frågor. Tillslut så frågar hon om jag vill dela med mig om det inför resten av klassen då hon var så himla intresserad och förvånad om den stora skillnaden så reste av timmen gick ut på att jag berättade för klassen om skillnaderna mellan Sverige och USA. Och det var allt ifrån college, skolaschema, skolregler, att vi åker utomlands mer, maten osv osv. Och alla tyckte det var jätte intressant och alla ställde 1000 olika frågor. Haha slutade med att nästan alla ville åka till Sverige. Bra reklam jag gör för lilla Ikea-landet.

Även idag fick smaklökarna nya erfarenheter. Idag har jag smakat blå potatis.
Och med det säger jag god natt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar