tisdag 8 januari 2013

Alltid lika spännande att se vad dagarna har att bjuda på

Då var skolan igång igen då.. Dagen igår kunde ju ha börjat bättre. Vaknade 40 minuter försent då jag råka sätta alarmet på 5.30pm istället för am. Att amerikanare alltid ska vara så krångliga och hitta på egna saker. Livet skulle bli så mycket lättare om dom använde 24 timmars klocka, eller skulle iallafall bli lättare för mig. Fick iallafall slå ett nytt rekord "att-göra-i-ordning-sig-på-kortast-tid". På 20 minuter var håret fixat, sminket var på, frukosten var i magen och hade även kläder på kroppen.
Klarade mig igenom dagen utan att somna på någon lektion, fast det var nära då jag inte är van vid att gå upp 6 nu för tiden.

Dagen idag har jag överlevt också. Denna morgon var det inte jag som stod för försovningen utan den här morgonen var det Sam, och hon slog även mitt rekord.. Klockan 7 minuter i 6 fick hon för sig att vakna till liv, då allt helt plötsligt var mitt fel för att jag inte väckte henne innan. 15 minuter senare satt vi i bilen.
Största händelsen som hände i skolan idag då, jag droppade min vocalmusic så istället tar jag nu "marriage and family life".
"Men Anna nu blir jag orolig, först tar du child development, sedan tar du adult and family living, och nu marriage and family life, är du gravid? Ska du flytta hemifrån? Ska du gifta dig!?" Haha mamma jag vet att det var precis ordagrant så du skulle frågat mig, men nu behöver du inte fråga för jag gjorde det åt dig. Och bara för att jag älskar dig så mycket mamma så ska jag göra dig glad. Du ska inte bli mormor (än det får vänta några år), jag ska inte flytta hemifrån på ett bra tag (vem ska då laga min mat? Tvätta mina kläder? Osv, nepp du kommer få stå ut med mig tills jag är 30..) och nä giftermål blir det inte heller på ett tag, om jag inte bestämmer mig att gifta mig med mig själv dvs.
Nej utan jag valde den klassen för att läraren där är en av dom bästa och gulligaste läraren jag har haft på många år. Hade henne i child development och var så ledsen att det bara var en semester men nu hittade jag en till klass som hon har så nu är jag glad som en sol:)

Man vet aldrig vad bilresan hem har att bjuda på heller när det är jag och syrran som sitter i samma bil. Idag hittade vi en gammal julgran på sidan av vägen. Självklart för vi för oss att vi bara måste ha den, så vi stannar på sidan av vägen och försöker trycka in den i bakluckan vilket inte gick som vi planerat, men med en öppen baklucka och en julgran halvt släpande i marken medans vi åkte så fick vi äntligen hem den. Sedan grävde vi ett hål i rabatten (tur att inte Deb, hostmom, kan svensk och läser det här..) och pyntade den med kärlek.
Här har ni resultatet;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar