onsdag 20 februari 2013

Snö i Oklahoma!

Denna dag började som vanligt, väckarklockan ringer 6.00. Vid 6.30 springer både och syrran svärande till badrummet och gör iordning oss, sena som vanligt.. Och när vi går utan för dörren ser vi SNÖ! från att ha varit över 20 grader senast förra veckan till att nu se snö, Oklahomas väder är värre en svensk-sommarväder, du vet aldrig vad det har att bjuda på.. Gick iallafall till skolan och hade två timmars matte första lektionen, sedan advisory där jag tog ett engelska test och efter det två timmars adult and family living, som för mig blev en 40 minuters lektion då jag mitt under lektionen får en lapp som säger att jag måste ta med alla saker och gå till the Office. Där väntade ett early dismissal pass, vilket innebär att föräldrarna har ringt och sagt att deras barn måste åka hem.
Ringde syrran och frågade vad som hänt, varför vi var tvugna att åka hem kl 11. Hennes svar va "Det snöar.. Ser du inte hur mycket snö det är, vi kan inte vara i skolan då."
Haha jag trodde det var ett skämt först då man knappt kunde se snö på marken, men nej hon var fult allvarlig och vi var inte ensamma att gå hem tidigt.
Skolan kommer antagligen vara inställd imorgon då det är alldeles för mycket snö ute för att sitta i ett klassrum och plugga..

Inte var det några deppiga miner då man fick dra hem vid 11. To en sväng förbi Taco Bell och åt lunch, sedan drog vi hem och gjorde ett riktigt mästerverk i snön. Sedan drog jag, syrran, Tim, Ryan och Austin till the river och åkte off-roading med tims jeep. Trodde dock vi skulle dö på vägen dit då det var så halt så vi tappade kontrollen med bilen och slirade runt i cirklar mitt på vägen och åkte över på andra sidan vägen (där bilarna kommer från andra hållet) och hamnade ute på gräset. Som tur va satt vi i en jeep, så det blev bara lite extra off-roading;)

Slutade kvällen med varmchoklad och brownie framför tv:n.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar