onsdag 26 december 2012

Christmas 2012

Får börja med att säga, usch och fy på mig som är sämst på att ta med kameran och ta bilder..

I måndags (22nd) åkte vi upp till Nebraska. Hela bilen var full då menar jag verkligen hela bilden. Alla julkakor, julklappar + all packning tog upp mer plats än vad vi räknat med. Till slut fick vi i alla fall in allt och 6 timmar i en bil väntade hem till Daves mamma och pappa.
Vi vakande upp skapligt på tisdagen (23rd) och gjorde i ordning oss för att sedan åka hem till Marry (en utav Debs systrar) i Gretna. Där firade vi med hela Debs famillj vilket är många. Deb har 10 syskon, och alla har minst 4 barn + att vissa har barnbarn också. Så huset var fullt med andra ord.
Vi sov en natt där och sedan åkte vi tillbaka till Beatrice, en liten stad där Daves föräldrar bor. Där spenderade vi dagen med att baka mer pajer och umgicks. Åt även några söta cupcakes.
På kvällen gick vi på en gudstjänst i stadens lilla kyrka. Var ungefär precis som gudstjänsterna hemma i Sverige men var ändå kul att gå i kyrkan för första gången i USA.

Sedan vaknade vi upp på juldagen (25th) och gjorde iordning oss för att sedan åka till en utav Daves systrar för att fira jul med hela hans släkt.
En bild på den fina julgranen
Här är en sån där "mat-bild" igen. Maten var ungefär den samma som på Thanksgiving. DEt fanns turkey, skinka, köttbullar, potatismos, stuffing, prinskorvar inlindade i bacon osvosv.
Missade dock att ta kort på efterrätsbordet..
Här är en av min julklapp. Haha jag och syrran kunde inte sluta skratta åt vad Dave gav oss. Det här är en handduk-klänning. Hahah..
Fick även det här gulliga julklapparna utav mormor och kjell. Tack så jätte mycket!
Det här fock jag också utav min hostfamily. en sjal, hörlurar, två halsband, presentkort för att få manikyr, och så fick jag biljetter till Taylor Swifts konsert i maj. :D
Och det här hade mamma och pappa skickat. Tack *100. Sedan fick jag ju även resan till LA i Mars som en julklapp. wiiii!! :DD
Sen fick jag en munkjacka från Victoria Secret av syrran, ett Nebraska Husker pyjamasbyxor från "grandma" (Daves mamma) och lite smink från VS av "aunt-Robben" (Daves syster)

Fick ju också en vit jul (då det var -13C i Nebraska) vilket gjorde allt lite extra bra. Första gången jag såg snö på väldigt länge, så kände mig lite som hemma. Sedan kom vi tillbaka till Oklahoma idag och vinterjackan åkte in i garderoben igen. 

1 kommentar:

  1. Hej Anna, god fortsättning! Det är så kul att läsa om hur du har det. Ha det nu så bra andra hälften av ditt USA-år. Jag saknar dig! Kram från Maria

    SvaraRadera