fredag 14 december 2012

A moment of silence for all the victims in Connecticut

Detta gör mig så sjukt ledsen och frustrerad. Det som hände i morse i Newtown, Connecticut är något som på riktigt gör ont i mitt hjärta. Kan inte förstå hur en människa kan göra något så illa mot oskyldiga barn och deras föräldrar.
Skänker en tanke till alla drabbade
Om ni inte lyssnat på Obama's tal än, gör det! Jag erkänner att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna..

Detta är även en sak som jag har väldigt svårt att vänja mig vid och kommer nog aldrig bli bekväm med. Här i USA äger nästan varje hus håll minst ett vapen. Här hör man ofta på nyheterna eller i skolan att det skett skottlossning någon stans i landet eller någon begått självmord genom att skjuta sig själv eller liknande. För någon månad sen hade vi en kille i min skola som sköt sig själv och en annan kille i min skola som blev skjuten på en bensinmack inte långt från där vi bor. Det skrämmer mig att sådana hemska saker förekommer mycket mer än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. 
Eller som för två veckor sedan en kille i min skola blev påkommen med att ha en bomb i ryggsäcken. Detta skrämmer mig verkligen, och som sagt, kommer aldrig kunna vänja mig vid det eller bli bekväm med det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar