lördag 28 juli 2012

Love the american life

Omg kan inte fatta att jag befinner mig på andra sidan jordklotet, men jag älskar det!
Resan hit gick ganska bra förutom massa förseningar, väskan gick sönder, jag tappa bort mig på Chicagos flygplats, blev stoppad i passkonstollen för jag inte hade alla papper, men nu är jag äntligen här.

Allting är helt underbart här. Min familj är awesome och jag älskar mitt hus (kan visa bilder lite senare).
Har dock inte vant mig helt vid det amerikanska livet. Har fortfarande inte lärt mig att man äter med bara gaffeln så ja, jag har blivit utskrattad och fått många konstiga blickar när jag sitter och äter med kniv och gaffel. 
Att dom inte heller har smör på mackorna stör jag mig också på. Jag som älskar smör. Fast när dom istället tar fram en burk med nutella och peanutsbutter så klagar jag inte hehe ;)
Ska nog inte heller klaga antar jag men kan inte låta bli, över 40 grader är det här och jag smälter bort. Men en solbränna utan att ligga och pressa i solen är ju inte helt fel. 

Nej nu ska jag gå och ta ett dopp i poolen. Senare ska vi åka och fixa ett amerikansk simkort så jag kan börja använda min mobil. Sen ikväll tror jag att jag ska vara med sammi och hennes kompisar. 

Heeerrå från America!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar