söndag 29 juli 2012

Fjärde dagen i drömland

Vad kan jag berätta hittils. Jag har äntligen listat ut hur man får varmvatten i duschen (efter tre duchar i ISkallt vatten) har även kommit på att de jag trott varit mitt täcke är tydligen ett överkast och det riktiga täcket (som jag trodde var ett underlakan) har jag nu börjat använda som man ska.
 
Frukosten idag då, scrambled eggs (proteiner är ett måste) och americanpancakes med blåbärssmak och chokladsmak (och där får vi även in kolhydraterna). Än stabil och nyttig frukost enligt mannen i huset eftersom vi både äter proteiner och kolhydrater. 

Efter frukost har hela familjen suttit och kollar OS, gymnastiken och vollybollen är en favorit i det här huset. Efter några timmars tvtittande drog jag och sami (äldsta systern) till en av hennes kompisar. Vad gjorde vi där? Satt och snacka, kolla in hennes nya bil (sorry pappa, men tror du måste uppdatera din saab lite. Pinsamt att en 16 åring som precis fått körkort har coolare bil än vad du har..).

Sedan var det dags för lunch så vi drog hem. Eftersom jag och Sami var ensamma hemma skulle vi göra en nyttig lunch. Det blev jordgubbar och hallon (kan hoppa över att nämna mängden av choklad vi doppade de i va, hehe).

Nu är klockan halv 4 här och vad som står på schemat för kvällen är oklart. Nu ska jag sätta mig i soffan med dom andra och fortsätta kolla OS. 

 Juste, har liksom inte kommit ihåg att ta med kameran så är lite fattig på bilder. Men ska bättras!

1 kommentar:

  1. Skönt att läsa att du fått ordning på varmvattenkranen och lakanen... Dina tekniska färdigheter vet inga gränser. Beträffande bil; visst SAABen börjar bli lite risig men jag får ju låna Filips Volvo en del så det känns bra ändå. För inte kan väl polarens bil slå en röd 740 från 1990?

    Ser fram emot lite bilder från ditt nya hem.

    /Pussar och kramar från pappa

    SvaraRadera