onsdag 21 november 2012

Mina två dagar som en mamma

Som jag sagt tidigare tar jag en klass som heter "child development" och där vi måste ta hem en fakebebis i två dygn.

Det vi måste göra under dom två nätterna (dockan setts på 4 på eftermidagen och stängs av 6 på morgonen) är att mata den, byta blöja, och rapa den (haha).

Så dockan har ett armband som är connected till armbandet jag fick, så att läraren på sin dator kan se exakt hur långt ifrån man är sin "bebis".
Varje gång bebisen skriker (den har en högtalare på magen, som jag försökte tejpa för så att den inte skulle låta så högt) måste man ta sitt armband (som man inte kan ta av om man inte klipper det, så att man inte ska "fuska") "checka in sig" då man drar arbmandet på ryggen tills det piper, sedan måste man pröva allt (mata, rapa och byta blöja) för att se vad felet är och varför den skriker. Dockan har även två olika blöjor, en gul och en grön och även dom måste man "checka in" så man måste verkligen byta, går inte att fuska på något sett..
Allt är alltså kopplat till lärarens dator och hon kan se exakt vilken tid dockan skrek och exakt när man tog hand om den och hur långt ifrån man är sin bebis.

Var seriöst bland dom värsta nätterna i mitt liv. Första natten sov jag ca 2 timmar. Dockan skrek 5 gånger och lla gånger var man tvungen att sitta uppe i ca 20 min för att mata den. Andra natten skrek den från 4.30 till 6.00 så sov ca 5 timmar den natten.

Det här var det bästa birthcontrol ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar