söndag 19 maj 2013

Sista hela/riktiga veckan i jenks highschool

Mitt äventyr börjar lida mot sitt slut. Nedräkningen är nu på 10 dagar vilket jag har panik och ångest över. Jag vill stanna här föralltid samtidigt som jag vill hem nu.
Jag har iallafall bestämt mig att jag ska leva mina sista dagar här till fullo. Jag ska göra saker varje dag varesej jag har skola dagen efter eller inte. Och i skola ska jag umgås och krama på alla mina underbara vänner till minuten jag kommer till skolan tills minuten jag sätter mig i bilen och åker hem. Den här veckan har iallafall sett ut såhär:
Måndags: Hängde hemma hos Kenzie tillsammans med henne, Casey och Derek. Vi bada, vi åt grillat till middag, vi gjorde smores och vi spela gitarr och sjöng framför en liten eld.
Tisdag: hade middag på en mysig restaurang tillsammans med resten av utbytesstudenterna här i tulsa. Hade super trevligt och har redan planerat resor till både New Zeeland och Brasilien.
Onsdag: hade mysig filmkväll med syrran
Torsdag: hängde med Casey och Kenzie. Vi drog ut med jeepen utan dörrar eller tak och åkte runt med hög musik, sommarlovskänsla så det bara skriker om det. Senare kom även en kompis till casey. Så vi tog en liten sväng med golfbilen. Vi bestämde oss för att åka till ett neighborhood där dom bygger massa nya hus, så vi gick runt inne i husen och sedan satt vi där inne och snacka. På vägen hem så dör ju såklart batterier a på golfbilen. Tur då att båda killarna är hockeyspelare så dom fick i uppgift att putta hem den medans jag och kenzie sitter i den och sjunger och ger dom lite pep-talk.
Fredag: då var det killarnas spring-game i football och direkt efter var det the prouder puff game, vilket är när det är tjejerna som spelar en footballsgame, juniors vs. Seniors. Efter matchen drog jag, ryan, tim och Sam till the river där vi gjorde en brasa och satt och lyssna på musik, så mysigt! Senare kom även haley och Austin :)

Det var min vecka. Ikväll blir det kenzies "sweet16party". Gissa om jag är excited att få uppleva det. Nästan 200 gäster är bjudna och temat är country (surprise right?) så cowboyboots, jeansshorts and en skjorta blir outfiten för ikväll.
"Oklahoma turn me in to a countrygirl"





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar